Oamenii de afaceri sunt creativi şi optimişti, dar le lipseşte cultura antreprenorială

Ce este un IMM?
03/08/2017
In Romania sunt cele mai mici diferente din UE intre femei si barbati in ceea ce priveste salariile
04/10/2017

Care sunt rezultatele finanțărilor acordate pentru înființarea IMM? De ce antreprenorii români nu au un plan de afaceri? Există școli și manuale pentru antreprenoriat, dar cât de extinsă este această experiență și care sunt rezultatele? Acestea sunt câteva întrebări la care participanţii au încercat să răspundă la cea de-a zecea ediţie a conferinţelor dedicate IMM-urilor, organizată de MEDIAFAX, marţi, 5 septembrie.

Întreprinzătorii români se descurcă relativ bine în hăţişul legislativ şi fiscal, sunt creativi şi optimişti, dar multora le lipseşte gândirea strategică şi cultura antreprenorială, au remarcat participanţii la cea de-a zecea ediţie a conferinţelor dedicate IMM-urilor, organizată marţi de MEDIAFAX

În timp ce reprezentanţii băncilor consideră că acum este momentul propice pentru lansarea în afaceri, apreciind creativitatea întreprinzătorilor, consultanţii şi liderii asociaţiilor antreprenoriale arată că mediul economic este încă ostil, lipsit de stabilitate şi predictibilitate. Cu toţii sunt însă de acord că există o nevoie din ce în ce mai acută de cultură antreprenorială şi subliniază necesitatea organizării unui învăţământ de specialitate.

Mirela Iovu, vicepreşedinte al CEC Bank, a declarat că mediul de afaceri este în această perioadă favorabil pentru lansarea în afaceri, chiar dacă există încă unele provocări care îngreunează accesul IMM-urilor la finanţări. „Solul pe care se însămânţează afacerile este, acum, deosebit de fertil, drumul spre succes este mai uşor de parcurs şi cred că nu există bancă să nu aibă în portofoliu produse şi servicii dedicate întreprinderilor mici şi mijlocii”, a spus Mirela Iovu. „Desigur, nu ne îmbătăm cu apă rece, sunt încă multe dificultăţi care stau în calea antreprenorilor, dar experienţa noastră, de aproape 10 ani în finanţarea IMM-urilor, ne arată că perioada actuală este mult mai favorabilă lansării în afaceri faţă de perioadele anterioare”, a mai spus oficialul CEC Bank.

De cealaltă parte, preşedintele Consiliului Naţional al IMM, Florin Jianu, a prezentat un studiu din care reiese că tinerii preferă să se lanseze în afaceri, dar mulţi nu au pregătirea necesară, astfel că se conturează necesitatea de a introduce antreprenoriatul ca disciplină în învăţământul preuniversitar. „Să ne amintim modelul matematicianului Grigore Moisil, care a înfiinţat liceele de informatică. Dacă astăzi România are un sector IT performant la nivel mondial este pentru că are, încă din anii 70, aceste licee de informatică. La fel am putea avea performanţe şi în mediul de afaceri, dacă am avea licee de antreprenoriat”, a spus Florin Jianu.

În fine, referindu-se la regimul legislativ, consultantul fiscal Daniel Pană, Tax Director la compania KPMG, a arătat că stabilitatea şi predictibilitatea sunt definite, oficial, ca un termen cu durata de un an. „Termenul de predictibilitate este prevăzut clar în legislaţia fiscală, dar este definit ca o perioadă de un an în care se menţin reglementările. Atât durează oficial stabilitatea, un an. Dar este evident că nicio firmă nu-şi face business-planuri doar pe un an. Astfel că antreprenorii trebuie să facă acest efort de a lua în calcul elementul imprevizibil al schimbărilor din regimul fiscal”, a spus Daniel Pană.

Legislaţia fiscală defineşte stabilitatea şi predictibilitatea ca un terrmen cu durata de un an, a declarat marţi Daniel Pană, Tax Director în cadrul companiei de consultanţă şi management KPMG.

„Termenul de predictibilitate este prevăzut clar în legislaţia fiscală, dar este definit ca o perioadă de un an în care se menţin reglementările. Atât durează oficial stabilitatea, un an. Dar este evident că nicio firmă nu-şi face business-planuri doar pe un an. Astfel că antreprenorii trebuie să facă acest efort de a lua în calcul elementul imprevizibil al schimbărilor din regimul fiscal”, a spus Daniel Pană, în deschiderea celei de-a zecea ediţii a conferinţelor dedicate IMM-urilor, organizată de MEDIAFAX.

Cele mai multe dintre firmele nou-înfiinţate în ultimii ani sunt foarte mici, a remarcat marţi Dana Demetrian, vicepreşedinte al Băncii Comerciale Române, arătând că în mediul de afaceri se manifestă o nevoie acută de cultură antreprenorială.

Uitaţi-vă pe datele de la Registrul Comerţului, o să vedeţi că majoritatea firmelor noi sunt foarte mici, au talia sub 100.000 de euro. Asta poate să se interpreteze şi ca o lipsă de bani, de capital pentru pornire, dar şi ca o nevoie acută de cultură antreprenorială. România are nevoie să genereze cultură antreprenorială la nivel basic”, a spus Dana Demetrian, în deschiderea celei de-a zecea ediţii a conferinţelor dedicate IMM-urilor, organizată de MEDIAFAX.

Oficilul Băncii Comerciale Române a precizat că BCR şi-a trasat ca „un angajament” parteneriatul pe termen lung cu firmele pe care le finanţează.

 

Sursa: mediafax.ro

Sursa foto: http://adventuresinrussia.com/

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *